Vítajte na stránke venovanej chovu papagájov v panelovom dome.

Komentáře

1 ajka | 22. listopadu 2011 v 16:01 | Reagovat

waw vela so sa naučila ???

2 ajka | 22. listopadu 2011 v 16:06 | Reagovat

Môj papagáj mi nechcel dôverovať a bol stále nervózny a teraz keď so si toto prečítala tak viem čo som zle urobila je možne že keď som ho plašila že sa priuči od znova ??? :-|  8-)

3 papagaje | 23. listopadu 2011 v 9:55 | Reagovat

[2]:Ahoj Ajka
Plašenie nie je správnou cestou k dôvere. Dobrou správou je uvedomenie si nesprávneho postupu s ochotou zmeniť vlastný prístup k operencovi.
Odporúčam v krotení postupovať po krokoch a trpezlivo skúšať, pritom nezabúdať na fakt individulizmu u operencov. Každý papagáj je iný v povahových črtách a schopnostiach. Neprechádzať k ďaľšiemu kroku v získavaní dôvery, ak nemám istotu že som zvládol krok predošlí.
Ďakujem Vám za návštevu mojej stránky, a som rád že Vám moja malá skúsenosť s krotením papagájikov pomohla.
Zároveň Vám prajem hodne šťastia a úspechov v chovateľstve a aj v osobnom živote.
Ľubomír M. :-)

4 Matúš | 4. prosince 2011 v 19:43 | Reagovat

ja mam troch agapornisov a fungovalo to len u dvoch  lebo ja mam 3 samcekov a ten treti bol velmi plachy ostatny sadali na ruku ale on sa boji necha sa pohladkat ale na ruku si nesadne ani neprileti neviem co mam robit a dorziavam to mesiac a pol a vzdz mi nechce priletiet na ruku :-(

5 papagaje | 5. prosince 2011 v 12:41 | Reagovat

Ahoj Matúš.
Nepovažujem sa za odborníka no napriek tomu sa pokúsim s pokorou, odpovedať na Váš príspevok.
To že Vám agapornis nesadne vždy na ruku, alebo sa iný vtáči jedinec plaší je iba sekundárnou, nepodstatnou záležitosťou, ktorou by som sa nezaťažoval.
Primárnym a podstatne dôležitejším faktorom je zdravie a spokojnosť vtáčikov u Vás v domácnosti.
Dôvera sa predsa nebuduje mesiac a pol, ale celý život. Platí to nielen v rámci sociálnej interakcie medzi ľuďmi, ale aj vo vzťahu človek a zviera, pričom komunikácia medzi človekom a zvieraťom je skôr neverbálna a alternatívna.
Odporúčam Vám ťešiť sa z prítomnosti a zdravia živého vtáčika.
Ďakujem Vám za návštevu mojej stránky a prajem Vám hodne pekných chvíľ s Vašími operencami.

6 adam | E-mail | 9. února 2012 v 15:51 | Reagovat

ja mam papagaja alexandra maleho uz ho mam pol roka neche si zviknu strasne sa boji ked mu meni stravu alebo ked mu kupim nieco niaku hracku alebo niaki kamen na brusenie zobaka venujem sa mu dost racej ho nechem pustat von lebo uz mi raz uletel a strasne buchal do okna som si mislel ze sa zabije,Neviem co si pocat :-(  :-(  :-(

7 papagaje | 9. února 2012 v 21:23 | Reagovat

Ahoj Adam.
Dúfam, že sa nenahneváš, ak si dovolím ti tykať.
Odporúčam netlačiť na alexandra, ale postupovať v jednotlivých krokoch, tak ako to popisujem v tomto článku. Času máš dosť. Dôležitá je fáza udomácňovania papagája. Môžem ti poradiť iba trpezlivosť, pravidelnosť (denný režim) a pripomenúť fakt, že dôležité je vážiť si tiež to, že je vtáčik zdravý a ma všetkého dostatok čo potrebuje k životu. Myslím tým aj dostatok priestoru na prelet v klietke a mimo nej. Dôležité je zabezpečiť mu čo najviac, podľa tvojich možností. Počas preletu odporúčam dozerať naň. Vták sa do klietky vráti sám, ak bude hladný. V nijakom prípade nenaháňať a násilne nechytať do ruky. Počas preletu stiahni žalúzie, ale nechaj ich otvorené, aby alexander nenarazil do okna. Musí vidieť pred sklom prekážku, určite sa oknu vyhne. Ak sa vtáčik bude cítiť spokojný, (v jeho prítomnosti budeš pokojný, odporúčam pomalé pohyby, postupne veľmi pomaly skracovať vzdialenosť), určite sa časom skamarátite. Denne študuj literatúru, čítaj odborné články (ifauny.cz). Zaveď si zošit do ktorého si budeš zapisovať svoje pozorovania ohľadom výživy, vitamínov, povahy, správania a prípadných zmien či už smerom k lepšiemu, alebo horšiemu. A hlavne nehľadaj chybu v papagájovi, ale v sebe.
Ďakujem ti za návštevu mojej stránky a prajem hodne trpezlivosti pri spoznávaní tvojho alexandra.  
Ľubomír M.

8 adam | E-mail | 11. února 2012 v 12:22 | Reagovat

Dakujem :-)

9 Maros | 31. března 2012 v 21:56 | Reagovat

Mám jedného agapornisa fischery asi 3 týždne a už sa ma až tak velmi nebojí . Chcel by som vedieť či sa určite vráti po vypustení z kliety naspäť do klietky. A ak nie tak čo mám robiť. A posledná otázka. Mám v izbe akvárium tak by som chcel vedieť či by donho nemohol narážať ako napríklad do okna. A teraz fakt posledná otázka. Je naozaj potrebný strom. Dakujem za odpoved.

10 papagaje | 31. března 2012 v 22:53 | Reagovat

[9]:Dobrý deň Maroš.
1. Odporúčam agapornisovi otvoriť klietku pred podávaním dennej krmnej dávky. Vtáčik sa určite do klietky vráti nakŕmiť. Treba počkať kým sa vráti do klietky sám. Vráti sa určite. Pozor na otvorené okná.
2. Myslím si, že do akvaria narážať pri lete nebude, lebo ho vidí. Pozor aby doň nespadol, mohol by sa utopiť.
3.Strom potrebný nie je. Urob mu na klietke posed. Pozri užitočné rady.
Ďakujem za návštevu www.papagaje.blog.cz a prejavenú dôveru.
Ľubomír M.

11 Maros | 1. dubna 2012 v 8:00 | Reagovat

Aj ja dakuejm za radu.

12 Kristína | 16. srpna 2012 v 10:49 | Reagovat

Dobrý deň. Chcela by som sa Vás opýtať, z akého príp. akých druhov stromov by mal byť ten stromček. Mám kamarátku a tá mi tvrdí že je to jedno, no ja si myslím, že by to skôr mala byť vŕba alebo čerešňa... :-? Za odpoveď Vám vopred veľmi pekne ďakujem a prajem pekný deň. :-)

13 papagaje | 17. srpna 2012 v 9:11 | Reagovat

[12]: Dobrý deň Kristína.
Drevo na posed alebo okus pre papagaje, najlepšie z vrby, bázy čiernej, dub, buk, javor, breza, z ovocných stromov, ale aj z ihličnatých stromov. Dôležité je aby drevo nebolo chemicky ošetrované postrekom proti škodcom a aby nepochádzalo zo znečistených lokalít blízko tovární, alebo ciest. Obával by som sa použiť orgován, poprípade drevené časti rôznych popínavých rastlín, alebo rastlín živých plotov ktoré môžu byť a niektoré sú jedovaté. Najlepšie je konár odrezať iba zo stromu o ktorom sme presvadčený že nemôže vtákom ublížiť. Stromov je veľa a máme na výber. Odrezaním konára môžeme strom poškodiť, preto postupujeme tak, aby sme strom poškodili čo najmenej. Konáre nelámeme ale zásadne iba striháme alebo režeme. Ja používam štipačky na drôt, alebo pílový list z pílky na železo na jednej strane obalený papierom ako rúčka.
Ďakujem za návštevu tejto stránky a prejavenú dôveru. Prajem aj ja pekný deň.
Ľubomír M.

14 mit | E-mail | 14. září 2012 v 23:50 | Reagovat

Dobrý deň..na vašej stránke som našla jednoducho a zrozumitelne popísané všetko ohladom papagajov čo by som mala do budúcnosti vedieť...uvažujem o kúpe pariku agapornisa alebo aymary...este by ma zaujímalo ako ste vtáčiky naučili aby vám nesplnili kade tade po byte len v klietke či na strome..ďakujem

15 papagaje | 15. září 2012 v 16:56 | Reagovat

[14]: Dobrý deň mit.
Vtáčik sa vyšpiní najčastejšie tam, kde si sadne. Počas letu väčšinou nešpiní, ale nie je to 100 percentné pravidlo. Ak sa vyšpiní je trus z dlážky (najlepšie bez kobercov) potrebné utrieť. Je to prirodzené správanie operencov, učiť ich to netreba. Určite musíte rátať s vyššou prašnosťou v izbe kde bude párik umiestnený.
Ďakujem za návštevu www.papagaje.blog.cz a som rád, že Vám moje príspevky pomohli zorientovať sa v problematike chovateľstva vtáctva.
Ľubomír M.

16 Matus | E-mail | 22. září 2012 v 20:22 | Reagovat

Ahoj chcel by som sa spytat jednu otazku. Vcera som si kupil parik agapornisov a chovam ich v izbe. Chcel by som sa spytat ci ich mam hned pustat na prelet alebo az za nejaky mesiac kim si na mna zvyknu ???

17 papagaje | 23. září 2012 v 8:28 | Reagovat

[16]: Ahoj Matuš
Nechajte ich udomácniť, podľa potreby (2-3 týždne aj viac) a potom im umožnite prelet po byte. Dvierka klietky otvárajte v prvých dňoch najlepšie pred kŕmením, aby sa z určitosťou agapornisi vrátili do klietky.
Ďakujem za návštevu mojej stránky a prajem príjemne strávenú nedeľu.
Ľubomír M.

18 Matus | E-mail | 23. září 2012 v 20:52 | Reagovat

A este by som sa chcel spytat do klietky som im dal napajacku a vobec s nej nechcu pit. Co mam urobit ???

19 papagaje | 24. září 2012 v 17:53 | Reagovat

[18]: Dajte kúpeľničku.

20 Zuzana | 31. října 2012 v 18:56 | Reagovat

Ahojte mozte mi prosim poradit?Mam papagaja amazonana modroceleho, chcela by som ho skusit vypustit z klietky len sa bojim ci je vhodny cas a ci sa mi do klietky vrati sam.
Ďakujem krasne

21 papagaje | 10. listopadu 2012 v 16:41 | Reagovat

[20]: Dobrý deň Zuzana.
Skúste a uvidíte. Netreba sa toho báť. Hlad amazoňana do klietky vrátiť prinúti.
Dôležité je udomácnenie.
Ďakujem za návštevu mojich stránok a prajem veľa príjemne stávených chvíľ s operencom.
Ľubomír M.

22 Júlia | E-mail | 28. listopadu 2012 v 15:20 | Reagovat

Ahoj...ja mám vtáčika ryžovníka sivého... po 13 dňoch mi vyšiel z klietky (dnes), avšak sa nechce do nej vrátiť... stále si lieta po izbe, pozoruje...a od rána od kedy je pustený nič nejedol...už sa stmieva, keďže viem, že násilím ho nemôžem dať dnu. Čo mám v takomto prípade robiť? :-(

23 papagaje | 29. listopadu 2012 v 13:41 | Reagovat

[22]: hoj Júlia.
Ja by som mu dal do klietky maškrtu, ktorá by ho možno dokázala privábiť späť do klietky. Určite by som počkal aj do nasledujúceho rána. Trpezlivosť sa Vám vyplatí.
Môžete ho chytiť aj do sieťky na vtáky, ale nerobil by som to často.
Prajem hodne trpezlivostti a ďakujem za návštevu stránok.
Ľubomír M.

24 Nikola | 1. prosince 2012 v 16:38 | Reagovat

ahoj krásna stránka a ešte krajšie papagaje ja mam kakarika vela ludi tento druh nepozna ale je to užasní papuch doporučujem :-D ket som ju priviezla domov bola celkom kludná tiež ju mám v izbe a zvikla si velmi rýchlo pustila som ju z klietky asi na tretí den naspet som ju musela dostat tak že som ju chitila do ruky ale nebola z toho nejak srasne vyplašená tak to trvalo asi týžden potom už chodila sama a po čase som jej začala ponukat z ruky maškrty miluje piškoty :-D a asi po mesiaci my začala doverovat mam ju 4 mesiace a dovoli mi ju pohlatkat na brušku a ket ju zavolam do izby vačšinou priletí chodí všade za mnou a ket nie som v izbe tak ma hladá po byte :-) je strasne zvedava a lezie mi do skrine priletiet na ruku na povel este nevie ale skusim ju to naučit ako ste učili vy svojich zato na hlavu mi sadá stále :D nie je to len domáce zviera ale aj skvelá kamarátka prajem všetkým kto maju papucha vela štastia :-P

25 milena | E-mail | 3. prosince 2012 v 22:56 | Reagovat

Dobry vecer.Ja som sa z tejto stranky tiez vela dozvedela ,ale chcem sa opytat,ci strom /ja mam bazu /je potrebne osuchat koru dole -respektive olupat ,alebo nechat tak.Robim to prvy raz ,chcem si kupit alex.maleho.Zlteho alebo zeleneho? Poradte,dakujem

26 matej | E-mail | Web | 7. prosince 2012 v 18:50 | Reagovat

ja som svojeho papagaja vicvicil tak ze ked ho pustim vonku tak sa vrati a neni to ziadna ara ani kakadu a obicajny malicky asi tak 15 cm a je to uz dospeli papagaj a niesom ziadny odbornik na papagaje dakujem a velmi velmi ste mi pomohli :-D

27 papagaje | 8. prosince 2012 v 11:07 | Reagovat

[24]: Dobrý deň Nikola.
Som rád že sa Vám stránka páči a ďakujem za komentár. Potešilo ma to.
Ľubomír M.

28 papagaje | 8. prosince 2012 v 11:13 | Reagovat

[26]: Dobrý deň Matej.
Podobne ako aj Vy, ani ja sa necítim odborníkom. Teší ma, že ste úspešne zvládol chov papagája. Budem rád ak týmto stránkam zachováte svoju priazeň.
Ľubomír M.

29 Roberto | E-mail | 14. prosince 2012 v 20:42 | Reagovat

Dobry den mam vyse 3 mesiace samicku amazonika supinkoveho je stara asi 6 mesiacov a bola vraj rucne dokrmena no moc sa mi to nezda pretoze po 3 mesiacoch nie je vobec krotka vezme si maskrtu z ruky ale po tom co si ju vezme ustupuje pred rukou a teda sa neda ani pohladkat a ked je pustena je skoro stale na klietke a inde ani nechodi chcel by som vediet ci po case skrotne ak sa jej samozrejme budem venovat aj nadalej alebo ci je mozne ze zostane uz takato dakujem za odpoved

30 papagaje | 15. prosince 2012 v 11:23 | Reagovat

Nie som chovateľom amazńikov, ktorí sú ak sa nemýlim zaradený do CITES B. Zákon vyžaduje povinnosť zo strany chovateľa podriadiť sa medzinárodným zákonným normám, ktoré bližšie upravuje legislatíva Slovenskej republiky.
Odporúčať vám môžem literatúru, aby ste pochopili povahu týchto malých, milích, spoločenských a hravých papagájov. Kúpte si malú brožúrku od ROSEMARY LOW: Amazónci rodu Pionites. České Budejovice: Dona, 2003. Recenziu tejto knižky nájdete v rubrike: "Knihy o exotickom vtáctve."
Do budúcnosti musíte zvážiť dokúpenie partnera, aby nebol v klietke sám. Rozmer klietky na pár odporúčam š100*h60-70*v70-80cm.  
Nakoľko nepíšete rozmery klietky v ktorej je papagáj umiestnený a nemám bližšie informácie nie som schopný napísať viac.
Urtčite Vám odporúčam obrátiť sa na chovateľa od ktorého ste vtáčika získal a požiadať ho o radu.
Ďakujem za návštevu mojej stránky.
Ľubomír M.

31 Luky | E-mail | 6. ledna 2013 v 11:35 | Reagovat

Dobrý deň.., chcel by som Vás poprosiť o radu som začiatočník v chove exotickeho vtáctva mam ALEXANDRA MAlÉHO teraz má asi 7 mesiacov bol chovaný vo voliere takže neni moc krotký .... ja ho mám v nutri v izbe a stále sa boji par krat aj uletel keď sa nedalo nič robiť iba ho chytiť tým som straťi asi jeho celu dôveru ... a teraz sa bojí všetkého keď mu dávam stravu bojí sa atd...
Mám ho uz asi 2 mesiace a stálé sa bojíí

32 papagaje | 7. ledna 2013 v 17:08 | Reagovat

[31]:Dobrý deň Luky.
Odporúčam Vám zmeniť svoj prístup. Alexander potrebuje značne veľkú klietku k životu a v byte denný prelet. V jeho prítomnosti sa správajte pokojne, prihovárajte sa mu. Ku klietke počas dňa nepristupujte úplne blízko ak sa papagáj bojí. Vzdialenosť určí vták. Skúste naklíčiť zmes zrnín a denne mu to dávajte. Na slnečnicu v naklíčenom stave by ste si ho mohol získať. Postupujte cieľavedome veľmi opatrne a trpezlivo. Postupné kroky zbližovania určuje vták nie chovateľ.  
Osobne nie som zástancom individuálneho chovu veľkých papagájov v byte.
Prajem Vám hodne trpezlivosti a chovateľských úspechov. Ďakujem za návštevu tejto stránky.
Ľubomír M.

33 Tatiana | E-mail | 30. ledna 2013 v 9:00 | Reagovat

Ahoj my mame papagája nádherného, ale zobrali sme ho z útulku pre papagáje a mal ranené krídlo a preto nelieta.Mame ho asi jeden týždeň. Z ruky si jesť zoberie, ale niekedy mam pocit, že to urobí len preto aby sme mali radosť. Je pritom nahnevaný a niekedy to zoberie a hneď pusti. Začal si trošku trhať perie a preto neviem, či mam pokračovať s kŕmením, alebo ho mam nechať vydýchnuť. A ešte neviem, ako mu mam prispôsobiť prostredie keď nevie lietať. Bojím sa, že to skúsi a ublíži si alebo sa nebude vedieť vrátiť do klietky. Ďakujem

34 papagaje | 30. ledna 2013 v 10:11 | Reagovat

[33]: Dobrý deň.
Odporúčam Vám kontaktovať útulok odkiaľ ste papagája zobrali. Navštívil by som aj veterinára ohľadom krídla.
Predpokladám že vtáčik je umiestnený v klietke v byte. Rozmer klietky pre takéhoto vtáka min. š100*h60*v80 cm.
Prostredie je potrebné prispôsobiť v klietke tak, aby sa bez problémov dostal ku kŕmidlám, ku kúpeľničke, aby viac lozil a šplhal to je pohyboval sa. (Odporúčam drevené bydlá skombinovať s konopnými lanami).Je potrebné upraviť stravu, diéta bez slnečnice, ak iba v naklíčenom stave v malom množstve, aby nestučnel. Ja by som mu podával naklíčenú zrninovú zmes pre stredné papagáje s primeraným množstvom slnečnice, nastrúhanú zeleninu, sparenú zeleninovú zmes, ovovcie, vitamíny, aminokyseliny, konáre na okus, príležitostne cesnak (ces. tablety) do vody, grit, konáre na okus, zelené krmivo.
Mimo klietky by som upravil prostredie podobne.
Vážny problém vidím v okusovaní peria.
Môže to byť spôsobené aj stresom z nového prostredia. (Zistil by som si či náhodou v útulku neinklinoval k okusovaniu peria, či tam nemal kamaráta (papagája aj iného druhu) na ktorého sa mohol naviazať, a pod.) Papagáj nádherný skrotne, ale neočakávajte od neho prítulnosť a pod. Netlačte na neho.Pokojne ho pozorujte, doprajte mu slobodu, slniečko a pohyb. On sám vicíti že Vám môže dôverovať.
Odporúčam tiež štúdium chovu austrálskych papagájov. Na internete nájdete dostatok informácií a časom získate aj skúsenosti a budem rád ak sa vtáčikovi u Vás bude dariť.
Ďakujem za návštevu mojej stránky.
Ľubomír M.

35 Tatiana | E-mail | 30. ledna 2013 v 11:39 | Reagovat

Ďakujem za rýchlu odpoveď. Áno v klietke mal papagája pri sebe. S krídlom sa už viac nič robiť nedá, bol u lekára a ma ho operované ako sa len dalo, ale museli mu ho skrátiť. Čítala som, že je dobre mu zakryť strany na klietke ak si trhá perie, aby nemusel byť stále v strehu a v strese. Myslite, žeby mu to trochu pomohlo? Ďakujem. Tatiana :-)

36 papagaje | 31. ledna 2013 v 10:50 | Reagovat

[35]: Dobrý deň.
Nie je dôležité to čo si  myslím ja. Dôležité je čo si o opatreniach ktoré zavediete bude myslieť papagáj. Pomôcť môže všetko a nič. Skúste a uvidite.
Ja by som sa informovl v útulku, tam papagája držali a poznajú ho.
Nie som zástancom individuálneho chovu zvlášť u voliérových austrálskych vtákov. Aj hendikepovaný papagáj sa lepšie cíti v prítomnosti svojho druhu.
Ľubomír M.

37 dadooo | E-mail | 8. března 2013 v 20:45 | Reagovat

dobri den chcel bi som sa spitat ci sa daju skrotit napriklad aj korely alebo hrdlicky no teda ci sa ich daju naucit povely...vopred dakujem ya odpoved :-)  :-)  :-)

38 papagaje | 10. března 2013 v 8:15 | Reagovat

[37]: Dobrý deň.
Z Vášho príspevku mi nie je jasné, čo si presne  predstavujete pod pojmom skrotenie. Krotký papagáj je kľudný v prítomnosti človeka sa neplaší, dôveruje chovateľovi tak, že je ochotný priletieť na ruku. Má schopnosť učiť sa napodobňovať zvuky. Myslím si, že papagáj nie ej pes, aby plnil Vaše povely. Môžem sa však mýliť, ako každý človek.
Ďakujem za návštevu tejto stránky.
Ľubomír M.

39 dadooo | 10. března 2013 v 9:06 | Reagovat

Dadujem....:) :-D

40 dadooo | 10. března 2013 v 9:12 | Reagovat

Tak si asi viberem papagaja spevaveho chcem sa spitat bol bi to dobri viber?

41 papagaje | 14. března 2013 v 13:53 | Reagovat

[40]:Je potrebné si niečo naštudovať o danom druhu. Každopádne odporúčam zakúpiť nepríbuzný pár. Nakoľko sa jedná o voliérový druh je potrebné mu dopriať dostatok miesta na prelet.
Ľubomír M.

42 NikolkaS | 16. března 2013 v 7:50 | Reagovat

Ja mam parik rozel pestrich a maju mlade mam to s kusit so starsi ci mladsimi :-|

43 niki | 16. března 2013 v 10:17 | Reagovat

ja mam 2 rozely jedna sa ma boji mame ju od augusta a druhu mame uz 5 rokov chcem si je skrotit ale bojim sa ju pustit s klietky a bojim sa ze ked ju pustim nevrati sa do klietky lebo ked nam usla museli sme ju chitat ale cez klietku jej davam z ruky mam ju pustit ? :-?

44 dadooo | 26. dubna 2013 v 14:18 | Reagovat

Vela som rozmyslal a nakoniec som si kupil jednu rucne odkrmenu samicku forpus passerinus doniesol som si ju vo stvrtok vecer a uz na druhy den na obed ked som jej daval proso tak som si dal riku od neho asi 15cm dalej a ona tych 15cm presiel ku mojej ruke
Z vasho clanku som sa vela dozvedel zajtra idem skusit skok na prst.........Dakujem :-D

45 papagaje | 27. dubna 2013 v 6:46 | Reagovat

[42]: Ahoj NikolkaS
Dlhodobo a postupne by som to skúšal tak s mladými ako aj so starými rozelami. Záleží najmä od prístupu chovateľa k zvieratku. Dôvera sa buduje postipne a pomaly.
Ďakujem za návštevu tejto stránky a prejavenú dôveru s ktorou ste sa na mňa obrátila o radu.
Ľubomír M.

46 papagaje | 27. dubna 2013 v 7:03 | Reagovat

[43]: Ahoj niki.
Ja by som postupoval takto:
V deň keď čistím chovné zariadenie by som dal rozelám zrniny iba ráno v dávke tak, aby 4 hod. pred otvorením klietky mali prázdne krmidlá. Vešer okolo (17:00hod) by som otvoril klietku a počkal by som kým vtáčik vyletí von. Vyčistil by som klietku, vymenil vodu a do kŕmidla by som mu nasypal dávku potrebného krmiva na celý zajtajší deň.
Podstatou tejto metódy, je že papagáj pocíti hlad a preto sa vráti spáť do klietky sám. Potom stačí len dvierka klietky zavrieť. Túto metódu používajte iba keď čistíte klietku, to je raz týždenne. Postupne sa vtáčik naučí vojsť do klietky sám a bude jedno či je nakŕmený alebo hladný.
Dajte vedieť ako sa Vám táto metóda osvädčila. Pri neúspechu sa netreba vzdať ale pokračovať v pokusoch o týždeň znovu.
Ľubomír M.

47 dadooo | 8. května 2013 v 21:45 | Reagovat

Dobri den ako som vravel moj forpus je velmi mudri naucil som ju povel kupil som jehracku zvoncek ked poviem „Mia zazvon" tak zobakom zatrasie zo zvoncekom aj mi zere z ruky ale ako mahle dam pred tu ruku zmaskrtou prst druhej ruki uhryzne ma ro toho prsta prosim o rychlu radu ...
Vopred dakujem :-)

48 alena | 2. srpna 2013 v 22:53 | Reagovat

ja by som sa chcela opýtať mala som korelu 14 rokov a bohužial už tu nie je je to hrozné pre celú rodinu stále na nu myslíme a nechce sa nam chodiť ani domov je nam za nou smutno a neviem či je dobrý nápad si obstarať nového mne to príde ako keby som ju chcela nahradiť ale to nejde. čo by ste poradil ako potlačiť smútok ked za tie roky už mala vela vecí a stále na nu myslíme

49 Nikolas | E-mail | 3. srpna 2013 v 8:56 | Reagovat

Ahoj
Ja mam 1 Rozelu Škoricovu (penky operenec)
kupil som a teraz ma 2 2.5 mesiaca cca
ked som si prečital text tak som bol prekvapeny :-) ako to tak dokažete:)
Teraz chcem počkat minimalne 2 tyždne na to aby si rozela zvykla tak ako na prostredie tak aj na ludi a ptm začnem z vycvikom.. Dakujem za Pomoc : :-)

50 Kamil | 3. srpna 2013 v 10:31 | Reagovat

dobrý de predovšetkým chcem poďakovať za vecné informácie na Vašej stránke.Chcel by som sa spýtať :-( ,keď už mám svojho papagája ochočeného môžem s ním ísť aj von? Bojím sa , že mi uletí... Za odpoveď vopred ďakujem O_O

51 papagaje | 4. srpna 2013 v 12:50 | Reagovat

[48]:Dobrý deň Alena.
Strata člena rodiny aj toho zvieracieho je  samo o sebe smutnou udalosťou, zvlášť pre ľudí s vysokou mierou empatie, ktorí v živom  tvorovi vidia nielen vec. Na prekonanie takejto udalosti určite potrebujete čas, ktorý využite zmysluplne, pre Vás vhodným spôsobom tak, aby ste sa zbavili smútku, nie však spomienok.
Zaobstaraním si nového zvieratka určite nič nepokazíte.
Prajem Vám aj Vašej rodine, aby ste opäť našli radosť, spokojnosť a tešili sa zo svojho zdravia.
Ľubomír M.

52 papagaje | 4. srpna 2013 v 13:09 | Reagovat

[49]: Ahoj Nikolas
Rozela nie je najšťastnejšou voľbou pre chov v klietke a nejaké experimenty, ktoré nazývame krotením. Samozrejme sa môžete pokúsiť, ale neočakávajte od toho veľa. Vtáčikovi doprajte najmä dostatok preletu po byte, naučte ho vletieť do klietky, ktorá je jeho teritóriom rozumej domovom a najmä sa tešte s jeho zdravia a vitality. Podávajte čo najpestrejšie krmivo s minimálnym obsahom tuku, aby ste predišli stučneniu u tohoto voliérového vtáčika. Najlepšie urobíte ak mu zakúpite kamaráta rovnakého druhu na pohlaví nezáleží.
Ďakujem za návštevu týchto stránok.
Ľubomír M.

53 papagaje | 4. srpna 2013 v 13:49 | Reagovat

[50]: Ahoj Kamil.
Nie, lebo vtáčik môže uletieť a už ho nikdy viac neuvidíte. Nielen že, by ste mohol ohroziť život vtáčika, ale aj ekosystém našej prírody v prípade, ak by sa "uletenec" dokázal adaptovať v tunajšom prostredí.  
Ak chcete poskytnúť vtáčikovi prelet využite veľké kryté haly, telocvične a pod. Kontaktujte sa s chovateľmi, ktorý majú s voľným preletom papagájov skúsenosti. Dôležitú pozornosť venujte aj naštudovaniu zákonných noriem ohľadom takejto aktivity.
Asi som Vám asi veľa nepomohol.
Ďakujem za milé slová adresované tejto stránke.
Lubomír M.

54 kiko | E-mail | 6. srpna 2013 v 12:53 | Reagovat

Dobrý deň rad by som sa spital mam mladu rozelu penantovú ma 3 mes. možem ju chytit ale iba v rukaviciach inak ma dobne poradte mi  dakujem. :-(

55 papagaje | 6. srpna 2013 v 17:03 | Reagovat

[54]: Ahoj kiko.
Nechytajte ju do rúk, časom možno rozela zabudne na tento Váš nepríjemný atak.
Ľubomír M.

56 Kamil | 12. srpna 2013 v 19:53 | Reagovat

Veľmi Vám ďakujem,za odpoveď pán Ľubomír,aj naďalej budem sledovať Vašu perfektnú stránku :-P :-D  :-D

57 Oliver | 12. srpna 2013 v 20:00 | Reagovat

Dobrý deň chcel by som sa spýtať,či vtáčiky v nútri v dome alebo byte neprekážajú.Teda či nerobia veľký neporiadok okolo klietky alebo či nesmrdia(oni aj ich trus) :-! [:tired:]  :D

58 papagaje | 12. srpna 2013 v 22:32 | Reagovat

[57]: Dobrý večer Oliver.
Mne a môjmu kocúrovi Miškovi vtáčiky v byte neprekážajú. Je potrebné počítať:
- s neporiadkom okolo klietky (min dva krát denne pozmetať nečistoty)
- zvýšenou prašnosťou (na prečistenie vzduchu používam zvlhčovač, zapína sa každé 4 hod. cca 20min, častejšie vetranie),
- v zime miestnosť neprekurujem
- trus nesmrdí nejak výrazne, podstielka v klietke noviny, papier ktoré mením raz týždenne.
Chov vtáctva v byte nie je jednoduchý, ale je možný. Vhodné je využívať aj lodžiu najmä v letných mesiacoch.
Ďakujem za návštevu týchto stránok.
Lubomír M.

59 kiko | E-mail | 14. srpna 2013 v 10:16 | Reagovat

Poradtemi co jedia mlade vtaky ked ich chcem ručne dokrmovat . Dakujem§! :-!  :-P

60 papagaje | 14. srpna 2013 v 17:21 | Reagovat

[59]:
Dobrý deň kiko.
NutriBird alebo lacnejší Handmix. Nemám skúsenosti ani s jedným. Mláďatá nie je potrebné a ani vhodné ručne dokrmovať ak ich dobre kŕmia a vychovávajú rodičia.
Ľubomír M.

61 Anonim | 17. srpna 2013 v 20:49 | Reagovat

dobry deň,chcem sa spýtať,keď chcem skrotiť papagája, musí byť RUČNE DOKRMOVANY??

62 papagaje | 18. srpna 2013 v 11:31 | Reagovat

[61]:Ahoj Anonim
Nie, nemusí byť ručne dokrmovaný. Postačí mladý najlepšie do 1 roku veku.
Ďakujem za návštevu týchto stránok.
Ľubomír M.

63 Lucka | E-mail | 27. srpna 2013 v 11:12 | Reagovat

Dobrý deň, pred dvomi mesiacmi sme si zaobstarali korelu a agapornisa, máme ich v jednej izbe, ale ja sa venujem len svojmu agačovi a priateľ korele, aby nežiarlili. Korelka skrotla za deň, ale agáča sa dosť bála. neskôr nám uletela. Agačik sa so mnou skamarátil až keď ona ušla, vyskočil na palec, ale hladkať sa mi nedal, a žiadnu maškrtu si nezoberie ani z klietky, nie ešte odomňa. Neskôr sme doniesli inú korelu, dominantného 2-ročného samčeka, a agáč zase neposlúcha, stále kričí, silno ďobe, keď je vonku tak útočí na klietku korely. Neviem čo s ním. Vadí mu môj prístup alebo konkurencia v izbe?

64 Lucka | E-mail | 27. srpna 2013 v 11:16 | Reagovat

[63]: ešte som zabudla, že je to mladý vtáčik, z tejto jari, a tento dospelý korelák sa ho absolútne nebojí ani mu nič nerobí, vyslovene ho má "v paži" =)

65 papagaje | 29. srpna 2013 v 9:50 | Reagovat

[64]: Dobrý deň Lucka.
Napísali ste:"sme si zaobstarali korelu a agapornisa, máme ich v jednej izbe, ale ja sa venujem len svojmu agačovi a priateľ korele, aby nežiarlili"
Možno práve to je príčinou rozdielného správania sa vtáčikov, keď jeden (agapornis) žiarli na pozornosť ktorú Váš partner venuje druhému (korele)
Ja by som postupoval takto:
-Obidvom vtáčikom sa venujte rovnako, nedeľte to na priateľove a moje, vtáčiky tomu nerozumejú.
-Spoločne ich púšťajte na prelet po byte, v počiatkoch pod dozorom, aby nedošlo k zraneniu a by si vtáčiky vzájomne neublížili. Myslím si že v súboji by mal navrch Agapornis.
-Ak si vtáci zvyknú na seba, môžu sa vzájomne od seba učiť, poprípade môžu ale aj nemusia sa stať priateľmi do tej miery, že spolu bývajú v jednej klietke.
-netlačte na ne, veď času mate dosť.
Získavanie dôvery zvieraťa k človeku je postupným procesom, ktorý sa vyvíja pozitívne alebo negatívne s nejasným výsledkom, rozdielne časovo a spôsobom (použitím vhodnej techniky). Každé zviera je "osobnosť" a preto možno získanú dôveru aj stratiť. Považujte to za fakt.  
Dôležité je, aby sa vtáci dobre u Vás cítili a mali všetko to čo potrebujú k životu.
Ďakujem za návštevu tejto stránky a prajem Vám hodne trpezlivosti.
Ľubomír M.

66 michaela | E-mail | 29. srpna 2013 v 10:38 | Reagovat

Dobry den, mame doma mladu dvojmesacnu korelu, je u nas dnes treti den (brali sme ju vecer cize zhruba nejakych 65 hodin) a stale nic nejedla. Krmitko ma plne ale vyzera to ako keby sa donho nevedela dostat alebo ako keby nechapala ze tam ma krmivo neviem co mam robit, bojim sa ze takto dlho nevydrzi :( nechceme jej davat misku na zem aby si na to nezvykla, chceme aby sa naucila pekne jest z toho krmitka..neviete mi poradit co mam s nou robit? neviem ci ju mam nechat tak kym si to sama najde alebo ju tam nejako nalakat alebo co..prosim poradte mi

67 Nina | E-mail | 29. srpna 2013 v 10:38 | Reagovat

Dobrý deň,
chcela by som Vás poprosiť o radu. Doma máme 3,5 - mesačného žaka. V jednom kuse piští. Vydáva také vysoké ostré pískanie. Nepomôže ani to, keď si ju zoberiem na ruky a škrabkam, alebo keď ju položím na zem. Neustále piští. Je krotká, má nás rada, nebojí sa nás, takže v tomto by nemal byť problém. Dalo by sa to pišťanie nejako odnaučiť?
Za odpoveď Vám vopred ďakujem.
Nina

68 papagaje | 29. srpna 2013 v 14:17 | Reagovat

[66]:Dobrý deň michaela.
Dvojmesačné mladé?
Niet smutnejšieho pohľadu ako na hladné mladé vtáča, ktoré ešte nie dostatočne samostatné aby sa samo nakŕmilo. Ak odstavujem mladé od rodičov skôr, vpustím ich do klietky ku starším vtákom (cudzí rovnakého druhu), ktorí mláďatá naučia samostatností. Je potrebné dodržať určité zásady pri vpustení nového jedinca k starousadlíkom v klietke.
Ja by som postupoval takto:
Nakontaktoval by som sa na chovateľa ktorý mi ju predal a hľadal by som s ním riešenie.

Skúsil by som jej podávať vaječnú zmes. 1 malá mrkva, 1 paštrnák, kúsok kalerábu a zeleru koreň, 1 vajíčko, všetko nastrúham a premiešam so strúhankou tak aby vznikla suchá a nelepivá zmes. 2-3 vrchovaté lyžičky denne. Škrupiny nevyhadzujte, ale po vysušení ich rozdrvte a podávajte denne do krmiva.
Zrniny podávajte iba naklíčené a nabobtnalé. 1 vrchovatá poliev. lyžica denne.
Môžete jednorázovo posypať vit. B z lekárničky.S vitamínmi opatrne.
Skúste aj púpavu, žihľavu, konáriky ihličnatých stromov a pod.
Prajem Vám aby korela prežila.
Ľubomír M.

69 papagaje | 29. srpna 2013 v 14:32 | Reagovat

[66]: michaela ešte by som dopísal
Pozorujte vtáčika ak sedí na zemi a snaží sa zobkať z podlahy, kľudne trochu krmiva rozsypte po zemi. Dôležité je, aby vôbec vtáča začalo žrať.
Ľubomír M.

70 michaela | 29. srpna 2013 v 21:19 | Reagovat

[69]: no chavalabohu sa jej to dnes konecne podarilo aj samej, ale dakujem za radu

71 papagaje | 30. srpna 2013 v 13:01 | Reagovat

[67]: Dobrý deň Nina
Papagáj sa ozýva hlasnejšie, keď sa niečoho dožaduje, alebo keď´sa mu niečo nepáči. Radiť v tomto prípade si nedovolím, nakoľko sa na to necítim. Nedávno som však čítal veľmi zaujímavý článok od A. Trnkovej: Jak odnaučit papouška křičet. Nájdete ho na ifauna.cz/okrasné ptáctvo/články/, kde do "Hledej" napíšete Jak odnaučit papouška křičet. Možno Vám tento článok pomôže viac ako ja.
Ľubomír M.

72 Nika | 8. září 2013 v 17:52 | Reagovat

[51]: presne, nám pred nedávnom (8 dní) uhynul partner ku korele tak sme mu kúpili druhú ( 7 dní) je zlatá len  na ruku priletí v pohode ale keď ju chcem pohladiť syčí prská ale príde ku mne..tka neviem čo robím zlé.. p.s aj z ruky mi zobne.. :-)

73 papagaje | 8. září 2013 v 21:18 | Reagovat

[72]:Dobrý deň Nika.
Postupujete správne.
Treba si uvedomiť, že za veľmi krátky čas ste dosiahli úspech. Syčanie (pritom sa krčí a výhražne otvára zobák) je prejavom určitej obavy alebo "strachu", nechce aby ste ho hladkala. Skúšajte to, ale keď sa mu to nepáči, tak to nerobte nasilu, proti jeho vôli.
Ďakujem za návštevu tejto stránky.
Ľubomír M.

74 Nika | 9. září 2013 v 20:14 | Reagovat

[73]: Ďakujeem,  je možné ale že sa mi ju podarí skrotiť? má cca4-5 týždňov.

75 Nika | 9. září 2013 v 20:21 | Reagovat

[73]: a ešte by som vás poprosila , neviete ako pomôcť korele (samičke ) 5rokov , a proste problém s vajíčkom je vidieť hrčku že ho ma zadržané, ona zíde dole ako keď sa chystá hniezdiť pobudne tam pár sekúnd a vylezie naspäť na bydielko a neznesie ho.
Ďakujem za odpoveď

76 papagaje | 10. září 2013 v 21:10 | Reagovat

[75]: Dobrý večer.
Skúste jej pomôcť nakvapkaním stolového oleja cez striekačku.
Pozor aby sa nevysilila, môže uhynúť. Potrebuje teplo.
Ľubomír M.

77 kari | 1. října 2013 v 20:11 | Reagovat

Treba na noc klietku zakrivat?

78 papagaje | 2. října 2013 v 8:09 | Reagovat

[77]:Dobrý deň kari.
Ak klietku na noc zatvoríte nič nepokazíte. Obyvateľ klietky musí mať jasno v tom, kde je jeho teritórium. Za svoje teritórium by nemal považovať priestor mimo klietky.
Ďakujem za návštevu tejto stránky.
Ľubomír M.

79 papagaje | 17. října 2013 v 12:28 | Reagovat

[77]: Dobrý deň Kari.
Ospravedlňujem sa, lebo som si zle prečítal otázku. Zakrývať klietku na noc netreba. Odporúčam však v noci zapínať nočné svetlo. Vtáci sa nesplašia. Ja používam 1,5w, do zásuvky, v cene cca 3 euro. Nočné svetlo som zakúpil v predajni elektro.
Ľubomír M.

80 Katka | 22. října 2013 v 16:13 | Reagovat

Dobrý deň. Viem, že chováte papagáje, ale predsa sa chcem opýtať hoci mám doma zebričky austrálske a to už 25 rokov. 25 rokov mi známi tvrdili, že takýto malý vtáčik sa vycvičiť nedá. ( Myslím tým ak ho pustím von, musím ho iba naháňať po byte a surovo chytiť ) Až minule som videla jedno video, kde malé dievčatko na akýsi zvuk prilákalo svoju zebričku. Nedá mi to a teraz, keď mám nový pár po tom čo posledný zomrel rozmýšľam, že si ich vycvičím. Myslíte, že sa to podarí ? Z mojich skúseností viem, že rozumeli kedy sa pôje spať ( stlmí sa svetlo ) vedeli, kedy sa budú vymieňať noviny, vedeli, že urobili niečo zlé ( zjedli práve znesené vajíčko ) ... Za radu ďakujem. Katka.

81 papagaje | 25. října 2013 v 12:06 | Reagovat

[80]: Dobrý deň Katka.
V odbornej literatúre so zameraním na exotické vtáctvo čítavam o prípadoch, keď astrild priletí na ruku za maškrtou, v prítomnosti človeka sa neplaší, alebo očakáva príchod chovateľa apod. Určite sa dá aj s malým vtáčikom pracovať v posilňovaní vzájomnej dôvery. Krotkí jedinci v klietke lepšie prosperujú, ako plašiví, ktorí môžu  prítomnosťou človeka prežívať stres.
Prajem Vám veľa chovateľských úspechov.
Ľubomír M.

82 silvia | E-mail | 4. listopadu 2013 v 12:51 | Reagovat

Dobrý deň,chcela by som sa spýtať,máme doma 5- mesačného žaka,ktorý bol ručne dokrmeny mužom.Teraz ho máme my a pokiaľ sa mu venuje muž,je v pohode,ale na mna reaguje nervózne a vydáva zvuky akoby zúril.Ako si mám získať jeho dôveru,môže to byť tým,že ho dokrmoval muž?Ďakujem

83 papagaje | 6. listopadu 2013 v 21:35 | Reagovat

[82]: Dobrý večer silvia.
Na vašu otázku nedokážem odbornene odpovedať. Možné je všetko. Papagáj môže uprednostňovať jedno pohlavie pred druhhým. Nedovolím si to však tvrdiť jednoznačne.
Vták je naviazaný a prístupnejší na jedného človeka, ktorému dôveruje najviac. Človek akoby mu nahrádzal chýbajúceho druha. (párové spolužitie) Takýto vzťah však  nie je pre zvieratko plnohodnotný, aj toto si treba uvedomiť.
Ďakujem za návštevu tejto stránky.
Ľubomír M.

84 silvia | 8. listopadu 2013 v 17:20 | Reagovat

Dobrý deň,pán Ľubomír.Chcela by som Vás ešte poprosiť,či by ste mi teda vedeli poradiť ako mám k nemu pristupovať.Naozaj mi záleží na tom,aby som aj ja mala s ním pekný vzťah.Ďakujem.

85 papagaje | 11. listopadu 2013 v 11:47 | Reagovat

Dobrý deň silvia.
Ja by som sa dal naklíčiť slnečnicu a z ruky by som mu podával a takto sa sním postupne zbližoval. Či to zaberie neviem. Skúste a uvidíte.
Ak mu krmívo prináša manžel, dohodnite sa na striedavej starostlivosti, alebo podobne. Skúšať môžete hocičo. Každá zmena môže byť pre žaka stresujúca.
Ľubomír M.

86 Matúš | E-mail | 11. listopadu 2013 v 22:09 | Reagovat

Dobrý deň. Veľmi ma zaujala Vaša stránka a kedže chcem začať s chovom agapornisov rád by som si s Vami popísal na facebooku alebo maily. Môj mail: simco195@centrum.sk  poprosim Vás napísať mail aby sme sa vedeli skontaktovať lepšie ako cez Vašu stránku, ktorá je dosť dobrá.
Ďakujem za odpoveď

87 papagaje | 13. listopadu 2013 v 15:42 | Reagovat

[86]: Dobrý deň Matúš.
Skúste si prečítať rubriku "Kontakt" a tam nájdete aj môj mail.
Ďakujem za návštevu tejto stránky a som rád že sa dá niečo z toho čo som napísal aj použiť vo vašej praxi.
Ľubomír M.

88 anonym | E-mail | 14. listopadu 2013 v 18:49 | Reagovat

Mám doma viac papagájov a tiež mám forpusa bol veľmi milí hneď sa udomácnil u nás s ostatnými papagajmi z klietky vychádzal velmi dobre aj maskrtu dal zobrať z  rukky ale všetko sa obrátilo ked sme dostali párik papagajov spevavych prvý tyzden bolo všetko okej s alexom (mojím forpusom) ale potom sa niečo stalo ked som prišla zo skoli našla som alexa celého krvavého ležať na zemi so samcom  sa veľmi nepekne pobili jemu nič nebolo ale alexovy sa nedá ani hovoriť perie takmer ani nemal :-(  a má poškodené oko a jedno krídlo teraz uź sa vez toho vyliečil ale ma asi ppsychovlivneno traumu kazdy deň nič nerobí každého sa boji a ja neviem čo s ním mama robiť PROSIM PORADTE MI :-( [:tired:] :-|

89 papagaje | 17. listopadu 2013 v 10:44 | Reagovat

[88]: Dobrý deň anonym.
Dajte mu čas.
Ja by som ho umiestnil samostatne do klietky v izbe,(izbová teplota, aby vnímal moju prítomnosť a zároveň nebol veľmi rušený. Miesto pre klietku by som vybral tak, aby som ho neskôr nemusel meniť a zbytočne by som vtáka nestresoval ešte viac. Klietku zvolte primeranej veľkosti, ako pre pár, aby ste neskôr nemuseli nič meniť.
Ak bude treba zvážil by som aj návštevu veterinára.
Ponúkol by som ho naklíčenou slnečnicou, naklíčenými zrninami, a dávkoval by som mu  multivitamíny denne do krmiva. ( Nutri mix ex-a, vit. b, pestrá strava, škupiny z vajec). Pozorujte jeho správanie, je dôležité aby si nezačal trhať perie, okusovať sa. Neskôr by som zváži dokúpenie partnera pre forpusa.
Už ho k spevavcom nedávajte.
Prajem vám, aby sa vtáčik uzdravil bez toho, aby mu ostal následok.
Lubomír M.

90 Adriana T. | 8. prosince 2013 v 21:04 | Reagovat

Dobrý večer.Chcela by som Vás poprosiť o radu.Kúpila som si asi pred mesiacom 2mesačného Agapornisa.Je krotký,ale strašne rád nás všetkých veľmi hryze.Dá sa to nejako odnaučiť?Ďakujem.

91 papagaje | 9. prosince 2013 v 11:37 | Reagovat

[90]: Dobrý deň Adriana T.
Skôr nie ako áno.
Nie som odborník na správanie zvierat, nedokážem na túto otázku odborne odpovedať. Nemám s hryzením u papagájov skúsenosti. Dočítal som sa, že vtákom robí radosť, keď môžu niekoho uhryznúť.
S pozdravom Ľubomír M.

92 ClarSee | E-mail | 23. prosince 2013 v 11:17 | Reagovat

Dobrý deň! Na Vianoce som kúpila svojmu "Tomimu" hojdačku, ale nechce na ňu sadnúť. Neviete mi prosím Vás poradiť ako na to?
Už vopred ĎAKUJEM. :-)

93 papagaje | 24. prosince 2013 v 10:46 | Reagovat

[92]: Dobrý deň.
Nechce si na ňu sadnúť preto, lebo sa bojí nového, neznámeho predmetu. Určite sa časom osmelí. Prajem Vám príjemné prežitie vianočných sviatkov.
Ľubomír M.

94 ClarSee | 1. ledna 2014 v 12:50 | Reagovat

[93]:
Dobrý deň!
ďakujem za odpoveď. Aj mňa už napadlo prečo si na ňu nechce sadnúť. No pomaly robíme pokroky. Ďakujem ešte raz :-)

95 Juju | 3. ledna 2014 v 19:32 | Reagovat

Dobrý den ! ......Je vhodny Papagaj spevavý na krotenie ? Prosím poradte :-|

96 papagaje | 5. ledna 2014 v 12:14 | Reagovat

[95]: Ahoj Juju.
Neviem, čo si mám pod slovom krotenie predstaviť. Často to počujem. Tento výraz vo vzťahu k zvieratám sa mi nepáči. Rešpektujte prosím prirodzenosť a individuálnosť zvieraťa. Netlačte ho do pozície, ktorá je vtákom cudzia.
Papagáj spevavý patrí k druhom, ktorý radi lietajú, vyžadujú si k chovu väčšiu klietku, aspoň meter širokú s možným preletom aj mimo klietky. Nie je hlučný. Odporúčam párový chov. Zvykne si na chovateľa, ale psie kúsky vám robiť nebude.
Ďakujem za návštevu týchto stránok.
Ľubomír M.

97 Adam | E-mail | 10. ledna 2014 v 16:45 | Reagovat

Mohli by ste my pomôcť ??? Mám ALEXANDRA MALÉHO a mám ho 2 týždne nmw či mam teraz ho vypustiť alebo mám počkať do tých TROCH  týždňoch lebo vypadá že si už zvykla :)
A vlastne ma 1-3 roky a nwm či sa dá ešte vycvičiť.

98 papagaje | 12. ledna 2014 v 20:26 | Reagovat

[97]:Ahoj Adam.
Ak to už vyzerá na to, že si už zvykla, otvorte jej klietku hodinu pred tým, ako ju kŕmite. Nechajte aj trochu vyhladovať. Potom nasypte krmivo do kŕmítka a počkajte, či sa vráti do klietky. Robte to vtedy, keď máte dostatok času. Na návrat vtáka do klietky musíte trpezlivo čakať niekedy aj celý deň, poprípade aj noc.
Pri vhodnom prístupe z vašej strany si na Vás alexander určite zvykne, nezáleží na veku. Záleží na Vašom prístupe k zvieraťu.
Ďakujem za návštevu týchto stránok.
Ľubomír M.

99 Nika | E-mail | 21. ledna 2014 v 13:21 | Reagovat

ahoj moj agapornis zerie stale len slnecnicu a pritom ma vsade okolo ine jedlo ovocie zeleninu ako ho odnaučit od slnecnice ? dakujem :-)

100 papagaje | 22. ledna 2014 v 11:21 | Reagovat

[99]: Ahoj Nika
Nedávajte mu ju do krmítka. Vyberajte slnečnicu aj zo zmesí zrnín. Podávajte slnečnicu iba v naklíčenom stave.
Ľubomír M.

Zobrazit novější komentáře

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.